Sosyal Bilgiler Eğitimi

Genel

Bilim ve teknolojide yaşanan hızlı değişim, bireyin ve toplumun değişen ihtiyaçları, öğrenme öğretme teorive yaklaşımlarındaki yenilik ve gelişmeler bireylerden beklenen rolleri de doğrudan etkilemiştir. Bu değişim bilgiyi üreten, hayatta işlevsel olarak kullanabilen, problem çözebilen, eleştirel düşünen, girişimci, kararlı, iletişimbecerilerine sahip, empati yapabilen, topluma ve kültüre katkı sağlayan vb. niteliklerdeki bir bireyi tanımlamaktadır. Bu nitelik dokusuna sahip bireylerin yetişmesine hizmet edecek öğretim programları salt bilgi aktaran biryapıdan ziyade bireysel farklılıkları dikkate alan, değer ve beceri kazandırma hedefli, sade ve anlaşılır bir yapıdahazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda bir taraftan farklı konu ve sınıf düzeylerinde sarmal bir yaklaşımla tekrareden kazanımlara ve açıklamalara, diğer taraftan bütünsel ve bir kerede kazandırılması hedeflenen öğrenme çıktılarına yer verilmiştir. Her iki gruptaki kazanım ve açıklamalar da ilgili disiplinin yetkin, güncel, geçerli ve eğitimöğretim sürecinde hayatla ilişkileri kurulabilecek niteliktedir. Bu kazanımlar ve sınırlarını belirleyen açıklamaları,sınıflar ve eğitim kademeleri düzeyinde değerler, beceriler ve yetkinlikler perspektifinde bütünlük sağlayan birbakış açısıyla yalın bir içeriğe işaret etmektedir. Böylelikle üst bilişsel becerilerin kullanımına yönlendiren, anlamlı ve kalıcı öğrenmeyi sağlayan, sağlam ve önceki öğrenmelerle ilişkilendirilmiş, diğer disiplinlerle ve günlük hayatla değerler, beceriler ve yetkinlikler çevresinde bütünleşmiş bir öğretim programları toplamı oluşturulmuştur.

Konu Başlıkları

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖĞRETİM PROGRAMLARI ........................................................................................................................... 3ÖĞRETİM PROGRAMLARININ AMAÇLARI............................................................................................................................................3ÖĞRETİM PROGRAMLARININ PERSPEKTİFİ.........................................................................................................................................4DEĞERLERİMİZ....................................................................................................................................................................4YETKİNLİKLER.....................................................................................................................................................................4ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMI...............................................................................................6BİREYSEL GELİŞİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI ................................................................................................................................6SONUÇ ..............................................................................................................................................................................................7SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN ÖZEL AMAÇLARI ...................................................................................................8SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NDA TEMEL BECERİLER................................................................................................9SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NDA DEĞERLER EĞİTİMİ ..............................................................................................9SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN UYGULANMASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR ...............................................10SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN YAPISI.................................................................................................................11SOSYAL BİLGİLER DERSİ 4, 5, 6 VE 7. SINIFLAR DERS KİTABI FORMA SAYILARI VE EBATLARI .............................................................134. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI ..............................................................................................................................................145. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI ..............................................................................................................................................176. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI ..............................................................................................................................................207. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI ......................................................................................................................

İstihdam Alanları

Okul, Dershane Etüt Merkezleri...

Kayıt Koşulları (Yeterlilikler)

İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar