Setar

Genel

Bağlama (Bozuk Düzen) kursunu bitiren bireyin;1. Bağlamayı tanıması, bağlamanın tarihsel gelişimi, yapısal özellikleri, ölçüleri vebağlamada düzenleri açıklaması,2. Sol elle bağlama tutuşu, sağ elle tezene tutuşu, perdelere basış, sol ve sağellerdeki yanlış pozisyonlar ve tezene ile çalışmalarını geliştirmesi,3. Bozuk düzende nota yerlerini ve parmak numaralarını kavraması ve uygulaması,4. Bozuk düzende dört onaltılık, sekizlik, onaltılık, senkoplu, noktalı sekizlik veonaltılık tartım kalıplarını ve tezene vuruşlarını kavraması ve uygulaması,5. Bozuk düzende iki, üç, dört, beş, altı, yedi, sekiz ve dokuz zamanlı ritim kalıplarınıkavraması,6. Bozuk düzende makamın tanımını, dörtlü ve beşlilerden oluştuğunu, inici ve çıkıcıözellikte olduğunu, karar (durak), güçlü, yeden ve tiz karar perdelerdenoluştuğunu açıklaması,7. Bozuk düzende Hüseynî (Kerem), Rast ve Saba (Derbeder-Kalenderî), Kürdî veHicaz (Garip) dizilerinden oluştuğunu açıklaması,8. Bozuk düzende Hüseynî (Kerem) dizisini seslendirmesi,9. Bozuk düzende Rast ve Saba (Derbeder-Kalenderî) dizisini seslendirmesi10. Bağlama düzeninde Kürdî ve Hicaz (Garip) dizisini seslendirmesi11. Bozuk düzene uygun Türk Halk Müziği eserlerinden bir repertuvar oluşturması,12. Sağ ve sol el koordinasyon becerisi, temiz ses elde etme, tezene vuruşlarınıuygulama, deşifre becerisi ve yorumlamasıamaçlanmaktadır.

Kayıt Koşulları (Yeterlilikler)

Bağlama (Bozuk Düzen) kursunu bitiren bireyin;1. Bağlamayı tanıması, bağlamanın tarihsel gelişimi, yapısal özellikleri, ölçüleri vebağlamada düzenleri açıklaması,2. Sol elle bağlama tutuşu, sağ elle tezene tutuşu, perdelere basış, sol ve sağellerdeki yanlış pozisyonlar ve tezene ile çalışmalarını geliştirmesi,3. Bozuk düzende nota yerlerini ve parmak numaralarını kavraması ve uygulaması,4. Bozuk düzende dört onaltılık, sekizlik, onaltılık, senkoplu, noktalı sekizlik veonaltılık tartım kalıplarını ve tezene vuruşlarını kavraması ve uygulaması,5. Bozuk düzende iki, üç, dört, beş, altı, yedi, sekiz ve dokuz zamanlı ritim kalıplarınıkavraması,6. Bozuk düzende makamın tanımını, dörtlü ve beşlilerden oluştuğunu, inici ve çıkıcıözellikte olduğunu, karar (durak), güçlü, yeden ve tiz karar perdelerdenoluştuğunu açıklaması,7. Bozuk düzende Hüseynî (Kerem), Rast ve Saba (Derbeder-Kalenderî), Kürdî veHicaz (Garip) dizilerinden oluştuğunu açıklaması,8. Bozuk düzende Hüseynî (Kerem) dizisini seslendirmesi,9. Bozuk düzende Rast ve Saba (Derbeder-Kalenderî) dizisini seslendirmesi10. Bağlama düzeninde Kürdî ve Hicaz (Garip) dizisini seslendirmesi11. Bozuk düzene uygun Türk Halk Müziği eserlerinden bir repertuvar oluşturması,12. Sağ ve sol el koordinasyon becerisi, temiz ses elde etme, tezene vuruşlarınıuygulama, deşifre becerisi ve yorumlamasıamaçlanmaktadır.